5 užitečných nástrojů a tutoriálů pro uživatele Google AdSense

„Kéž bych dokázal pomocí Google AdSense vydělávat tolik, abych mohl praštit se svým současným zaměstnáním,“ prolétlo hlavou Tomášovi. Tato myšlenka jej provázela již několik týdnů.

Zhruba před rokem začal psát blog. Rád cestoval po Čechách. Díky tomu měl plno fotografií ze zajímavých míst a osobních zkušeností, které sdílel se svými čtenáři. Těch mu přicházelo stále více.

Proto se rozhodl začít vydělávat na internetové reklamě. Umístil do článků inzeráty Google AdSense. Ty mu postupně začaly přinášet slušné zisky. Znamenaly značné přilepšení k výplatě. Uvědomoval si však, že aby ho blog uživil, musí jej posunout na vyšší level.

Rozhodl se proto po večerech posbírat potřebné informace, aby dosáhl svého cíle. Vyhledával užitečné tutoriály a nástroje, jež by mu pomohly proměnit tento vedlejší příjem v hlavní.

Našel jich obrovské množství. Jak již to na internetu chodí, některé splnily jeho očekávání, zatímco jiné stály za starou bačkoru. My se nyní společně podíváme na to nejlepší, co objevil.

1. Nejobsáhlejší tutoriál o vydělávání pomocí Google AdSense v češtině

Tomáš chápal, že nemá sebemenší smysl používat dostupné nástroje pro uživatele Google AdSense, dokud nepochopí do hloubky principy, jež ovlivňují výši výdělků. Chtěl znát všechny známé triky, pomocí nichž by dokázal maximalizovat počet kliknutí na reklamy, aniž by porušil pravidla a riskoval tak zrušení účtu.

Narazil na pravděpodobně nejobsáhlejší český tutoriál o Google AdSense. V něm našel jak rady pro začátečníky, tak pokročilé strategie. Zároveň se dozvěděl o dalších reklamních sítích, jež si nechal v záloze pro případ, že by se něco zvrtlo.

Aplikoval nově naučené postupy na svůj blog. Zaměřil se zejména na A/B testování. Vyzkoušel doporučené pozice pro zobrazování inzerátů. Zjistil tak, které v jeho případě fungují nejlépe. Pohlídal si, aby nepřicházel o zisky kvůli návštěvníkům, kteří používají AdBlock nebo podobné doplňky prohlížeče pro blokování reklam.

Když se o pár týdnů později přihlásil do svého AdSense účtu a prohlédl si statistiky výdělků, mnul si ruce spokojeností.

2. Plánovač klíčových slov

Google nabízí svým inzerentům bezplatný nástroj pro plánování klíčových slov. Tomáš o něm slyšel již dříve. Nikdy jej však nevyužil, protože se domníval, že by musel spustit nějakou placenou kampaň, aby k němu získal přístup.

Ve skutečnosti však stačí vytvořit si účet v Google Ads. Jakmile zjistil, že se k těmto datům dostane zdarma, hned ho začal využívat.

Uvědomoval si totiž, že některé články mu přivádějí na blog hromadu návštěvníků z vyhledávačů. Jiné zůstávají téměř bez povšimnutí. Díky plánovači klíčových slov tak snadno zjistil, co lidé hledají. Následně psal o těchto tématech a neztrácel čas s články o něčem, co téměř nikoho nezajímá.

3. AdSense kalkulátor

AdSense kalkulátor od Small SEO Tools přišel Tomášovi vhod ve chvíli, kdy už si udělal přesnější představu o tom, jakou míru prokliku (CTR) může na svém webu očekávat.

Měl v hlavě několik nápadů na nové články. Pomocí plánovače klíčových slov si zjistil, o kolik by mu přibližně mohla narůst měsíční návštěvnost. Zajímalo ho však především, jak by se projevila na jeho výdělcích z AdSense.

Použil tedy tento jednoduchý nástroj. Stačilo zde vyplnit 3 pole formuláře:

  • Denní počet zobrazených stránek. Tady zadal předpokládaný nárůst, jenž očekával po napsání jednotlivých článků.
  • CTR v procentech. Podíval se do svého uživatelského účtu a ve statistikách nalezl informaci o tom, kolik procent zobrazených inzerátů se dočká kliknutí. Tuto hodnotu zde vyplnil.
  • Průměrná cena za kliknutí. Stejným způsobem si našel v reportech údaj o tom, jakou částku statisticky vydělává za každý proklik.

Tomáš vzal v potaz, jak moc práce by pro něho představovalo napsat jednotlivé články a kolik peněz by díky nim vydělal. Na základě toho si vytvořil redakční plán, aby pracoval co nejefektivněji.

4. Google publisher toolbar

Google publisher toolbar Tomáš objevil, když hledal nástroje pro analýzu, které by mu pomohly zjistit, co dělá správně a kde má ještě nějaké rezervy.

Jedná se o doplněk Chrome. Jakmile jej nainstaloval, objevila se mu v prohlížeči nová lišta. Ta mu nyní slouží nejen pro rychlejší přístup ke statistikám účtu. Využívá zejména funkce, díky níž při návštěvě svého blogu vidí na reklamách překryvnou vrstvu.

S její pomocí se dostane k důležitým informacím. Zjistí, jak přesně si vede konkrétní reklamní plocha. Zejména se zajímá o míru prokliku. Tímto způsobem dokáže odhalit skryté problémy, vyřešit je a postupně tak navyšovat své zisky.

Také si všiml, že se mu na blogu občas zobrazují inzeráty, jež by na něm raději neviděl. Proto ocenil, když na překryvné vrstvě nalezl funkci, s jejíž pomocí je snadno zablokoval.

5. Site Kit by Google

Tomáš si vytvořil svůj blog prostřednictvím redakčního systému WordPress. Ten se stal v posledních letech bezkonkurenčně nejrozšířenějším. Celosvětově na něm běží zhruba jedna třetina všech webů.

WordPress vděčí za svou popularitu mimo jiné i velkému množství bezplatných pluginů, které si jeho uživatelé mohou nainstalovat přímo z jeho administrace. Mezi ně patří i Site Kit by Google.

Protože Tomáš často publikoval nový obsah, v administraci WordPressu byl pečený vařený. Když zjistil, že mu tento plugin v dashboardu zobrazí statistiky z jeho AdSense účtu, hned si ho nainstaloval.

Ušetřil tak cenný čas a zároveň si všiml, že získal rychlý přístup i k dalším nástrojům Google. Například ke službě Search console, která ho nyní okamžitě informuje, pokud se na jeho webu vyskytne nějaká chyba vyžadující pozornost.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*
*