FAQ

Kolik stojí SEO?

SEO, čili optimalizace pro vyhledávače, či optimalizace nalezitelnosti na internetu, je práce kontinuální, tedy nepřetržitá. Neumím vám říci hned přesnou cenu a pokusím se vysvětlit proč. Už dávno nejde o technické věci, součástí SEO je i psaní článků, vylepšování textů, tvoření tematických vstupních stránek. To souvisí s PPC reklamami, kde je relevantnost vstupní stránky velmi důležitá. Součástí SEO je i budování partnerství, snažím se např. oslovit majitele jiných zajímavých webů za cílem umístění zpětných odkazů. Nezbytností je analytika, sledování a optimalizace konverzí. SEO prostě zahrnuje spoustu rozmanitých činností. Na konečnou cenu má velký vliv váš obor, je značný rozdíl, jestli děláte SEO pro malou stolařskou firmu, nebo pro firmu provozující eshop o desetitisíci položkách.Cenu ovlivňuje i kvalita současného webu, vaše cíle, rychlost, s jakou se chcete posunout. Co mne zajímá před začátkem spolupráce?

  1. Co je vaším cílem
  2. Jaké výsledky očekáváte a v jaké časovém horizontu
  3. Cílová skupina, opravdu to nejsou všichni, vždy se najde určitý segment, který u vás nakupuje nejčastěji
  4. V čem jste lepší než konkurence, proč bych si měl váš produkt nebo službu koupit
  5. Naprostou nezbytností je pro mne analýza klíčových slov, ze začátku mne zajímá, která slova preferujete vy
  6. Musím vidět aspoň nějaká data, Analytics, Sklik, Adwords…
V poslední době mne klienti často kontaktují s dotazem, proč nemají v testu na SEO SERVISU 100%

Pokusím se to ve stručnosti vysvětlit.

Není úplně zásadní problém upravit web tak, aby se na 100% dostal, ale proč? Jak vám to v SEO pomůže? Odpověď je nasnadě, nijak. Programátoři těchto analýz, a že jich je (http://seo-servis.cz/http://silaseo.cz/http://www.seonastroje.cz/analyza-seo), sledují vlastní prospěch a vlastní cíle. Jde především o marketingový nástroj těchto firem.

Když se podíváme, co všechno se analyzuje, tak minusové body dostanete třeba za špatnou sémantiku, více nadpisů h1, skákání z nadpisu h1 na h3 apod. Na SEO to ale nemá zásadní vliv. Vyděsila vás v testu špatná validita HTML, která vykazuje mraky chyb? Nemusí, stejně tak vás nemusí trápit poměr textu vůči HTML, to že stránka obsahuje iFrame. Nenechte se vyděsit ani příliš mnoha obrázky, pomalým načítáním stránky, špatným CSS, JavaScriptem, či špatným url. Nic z toho nebrání jakékoliv firmě být jedničkou v SEO.

Tak by se dalo pokračovat dále. Ale asi nejlepší bude si otestovat nějaké úspěšné weby, opravdu si myslíte, že ty weby, které níže uvádím, jsou neúspěšné, když jim vyšlo relativně nízké %?

 

 

Jak vlastně funguje SEO?

Velmi častý dotaz, pokusím se odpovědět srozumitelně a jednoduše. Asi bych nejprve měl říci, co SEO není. SEO není o pozicích, respektive není to primární cíl (i na horších pozicích můžete mít vyšší míru prokliku, pozice sama o sobě nic nezaručuje a to nemluvím o personalizaci). SEO je o tom poznat co zajímá vaše potenciální zákazníky a to jim na webu nabídnout. Je to vlastně zvýšení objemu a kvality návštěvnosti z vyhledávačů (definice Marka Prokopa). Jenže na co vám bude vysoká návštěvnost, když budete mít špatně udělané www stránky. SEO se dnes tedy chápe komplexněji a řešíte i spoustu jiných věcí. Např. vstupní stránky, míru odchodů z těchto vstupních stránek (tedy kolik lidí, kteří přijdou na váš web, okamžitě odejde). Řešíte konverzní poměr, tedy kolik lidí nakoupí, odešle poptávku atd. S tím souvisí zvýšení zisku. Součástí SEO je také nutnost získat zpětné odkazy, zdůrazňuji že kvalitní odkazy, především v oborech, kde je silná konkurence.

Jen abyste pochopili obsáhlost SEO, tak v nedávné minulosti byl velmi aktuální přechod na https. Proč je to pro SEO významné? Protože v případě nevhodně zvoleného postupu jste mohli marketingově web položit.

Pokud jsem odpověď pojal špatně, můžete mne kontaktovat na info@care4web.cz.

Připravujeme

Přidejte váš komentář: