Internetový marketing malých firem

Online marketing, internetový marketing, případně web marketing – tohle vše jsou synonyma pro marketing, který využívá virtuální prostor k propagaci. Je nutné zdůraznit, že digitální marketing a online marketing není to stejné. Hodně kanálů digitálního marketingu je úzce spjatá s online marketingem, ale zásadní rozdíl je v tom, že online marketing je součástí digitálního marketingu.

Do digitálního marketingu spadá např. direct mail, sociální sítě, emailing, ale také neoblíbený telemarketing, oblíbená optimalizace pro vyhledávače čili SEO, dále mobilní aplikace včetně her, nesmíme zapomenout ani na e-booky.  Digitální marketing je tedy o jedničkách a nulách (o digitálních nosičích), nemá nic společného s charakterem daného marketingu. Tolik na vysvětlenou.

digitální marketing

Kvalitní internetový marketing nemusí být finančně náročný. Díky tomu se vyplatí i drobným podnikatelům. Jaké má výhody a jak ho vhodně nadimenzovat?

Každá rozumná firma se snaží svůj marketingový rozpočet využívat efektivně.  U menších firem (živnostníků) je ale tlak na efektivitu mnohem vyšší.  On-line marketing nabízí velké množství metod a postupů, ze kterých je často obtížné vybrat ty správné, ještě obtížnější je jejich správná implementace do byznysu firmy.

Výhody on-line marketingu

1. Relativně nízká cena
Pro většinu malých firem je online marketing jedinou možnou variantou, protože offline marketing  je pro jejich rozpočty nereálnou investicí.

2. Téměř vše se dá změřit
Pomocí Google Analytics toho můžete změřit opravdu hodně a navíc přesně vidíte, jestli se vám investice do marketingu vrací či ne.

3. Cílová skupina
Zní to jako pohádka, ale můžete opravdu velmi přesně zacílit. Oslovit tu správnou cílovou skupinu. Dokonce můžete oslovit lidi kteří u vás na webu už byli a nevtíravým způsobem se jim připomenout.

5. Vše je relativně rychlé
Pokud pominu důležitost úpravy webu, respektive vstupních stránek, pak spustit reklamu na internetu trvá opravdu chvíli (v řádech dnů), stejně tak můžete reklamu okamžitě vypnout

6. Variabilita
Reklamy můžete přehledně monitorovat a upravovat.

8. Efektivita
Pokud se vše dobře zanalyzuje a nastaví, pak je šance, že se vám investice rychle vrátí a díky celkové efektivitě je možné mít internetovou reklamu spuštěnou vlastně neomezeně, budete tak neustále na očích a navíc můžete reklamu postupně vylepšovat.

Digitální marketing

Co dál? Definujte si účinnou strategii a její cíl

See Think Do Care (angl. vidět – myslet – udělat – pečovat), zkráceně S-T-D-C, je obchodní schéma (framework), účinná pomůcka pro vytvoření online marketingové strategie.

Klíčové je podle modelu STDC nejen dostat své sdělení k zákazníkům, ale dostat správné sdělení, správnému cílovému publiku a ve správný čas.

Nejprve je tak zapotřebí si určit jednotící aspekt, který definuje určitou skupinu osob, která se stane vaším cílovým publikem. Zároveň je prvotní fáze tohoto modelu (See), vylučující. Je nutné si zodpovědně stanovit, kdo vaší cílovou skupinou není.

Fáze Think je charakterizována hledáním potřeby této cílové skupiny. Fáze Do je klíčová, protože během ní své cílové publikum přimějete, aby chtělo svou potřebu uskutečnit.

Závěrem je nutné definovat si cíl. Pro malé podniky je nejčastěji cílem přivést na web více potenciálních zákazníků, případně přimět stávající zákazníky k tomu, aby se intenzivněji zapojili. Právě péče o stávající zákazníky je pak zahrnuta v rámci STDC pod doplňujícím bodem Care.

Naučte se používat sociální sítě

Jak vyplývá z aktuálních dat, která zveřejnil portál The Manifest, plných 88 % malých podniků používá při plánování své marketingové strategie sociální sítě.

Sociální sítě zintenzivňují zapojení vašeho publika, budují transparentní komunikaci a umožňují, aby se cílová skupina vystavila značce. Sociální sítě vytvářejí úroveň personalizace a důvěry ve vaši zákaznickou základnu.

Využijte e-mailový marketing

E-mailový marketing se ukazuje být velmi účinnou strategií k posílení vzájemných vazeb v osobní rovině. Využívá ho podle dostupných údajů The Manifest celkem 54 %. Ani v současné době tak jednoznačně tento způsob nelze považovat za zastaralý.

E-mailový marketing je rozhodující především pro udržení stávající klientely. Potenciál e-mailové komunikace tkví v její personalizací. Stávající klienty můžete tímto způsobem přesvědčit, že k nim skutečně přistupujete individuálně a vaše pozornost patří právě jim osobně.

Používejte vizuální reklamu

Jedna fotografie vypoví za tisíc slov a v marketingu to platí dvojnásob. V rámci účinné marketingové komunikace je vhodné zapojit především video.
Video marketing zatím tak intenzivně rozšířený není, loni ho dle již citovaného průzkumu využívalo 32 % podnikatelů. Je přitom velmi účinný, uživatel totiž je schopen díky video obsahu strávit na webu dokonce až o 88 % času více. I krátké video v délce minuty se jeví být významným komunikačním kanálem, který dokáže cílové skupině adekvátně zprostředkovat potřebné sdělení.

Využívejte webový marketing

V současné době platí, s jistou nadsázkou řečeno, že pokud nemá obchodník svůj web, prakticky neexistuje. Podle portálu The Manifest 56 % malých podniků do této sféry investovalo. Zejména drobní živnostníci však tento aspekt v českých podmínkách často podceňují, případně si dělají web sami pomocí webového editoru (Webnode), což často končí frustrací, protože jim to nepřinese to co očekávali.

Webový marketing přitom představuje silný nástroj, který má navíc výhodu ve své měřitelnosti. Webová stránka nabízí dostatek prostoru k tomu, abyste zprostředkovali podstatné informace. Tedy zejména kdo jste, co děláte a jaké jsou vaše byznys hodnoty. Značný potenciál ukrývá též firemní blog, který umožňuje obchodníkům přesvědčit cílové publikum, že jejich značka může být autoritou ve svém oboru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*
*