Co je internetový marketing a proč to bez něj nejde?

Internetový marketing je komplex činností, které dohromady podporují prodej

Internetový marketing vyžaduje trpělivost a dlouhodobou perspektivu. Pro úspěch musíte vědět co chcete, mít strategii a definovat cíle. Klíčem k úspěchu je poznání zákazníka, kterého chcete marketingem oslovit.

Vše začíná u webu, který je cílovou stanicí pro všechny cesty. Představte si web jako dům, musíte vybudovat k domu co nejvíce cest, po kterých k vám lidé přijdou. To ale nestačí, základem je mít dům přehledný, aby se v něm lidé orientovali, chápali kam mají jít, co mají dělat. Dům (web) musí mít pro návštěvníka nějaký prospěch, prospěch musí být dostatečně silný, aby návštěvníka proměnil v zákazníka.

Často se klientů ptám na jejich firmu, a sice:
  1. Co jste za firmu?
  2. Co přesně děláte?
  3. Proč je to pro vaše zákazníky důležité?

Zkuste si na tyto 3 otázky odpovědět, dokážete odpovědět i na otázku číslo 3? Super!

Nastavit dobře online marketing tak, aby vám skutečně vydělával, není jednoduché. Jak cca postupujeme?
  1. Jaký bude mít váš web cíl?
  2. Kdo ho bude navštěvovat?
  3. Co budou návštěvníci na webu dělat, jak je dovést k cíli?
  4. Analýza klíčových slov
  5. Analýza konkurence
  6. Technické řešení webu
  7. Struktura webové prezentace
  8. Grafika stránek
  9. Obsah
  10. Vnitřní SEO
  11. Testování a následné spuštění prezentace
  12. Vnější SEO
  13. Analýzy úspěšnosti, změny

Mezi nástroje internetového marketingu, mimo jiné, patří optimalizované webové stránky (jádro celého marketingu), PPC reklama, e-mailing, budování zpětných odkazů, cenové porovnávače, sociální sítě jako Facebook, Twitter a jiné. Vše co děláte je prostředek, jak se dostat k cíli, což nejčastěji bývá prodej zboží. Jak říká  Sergio Zyman: „Prodávat mnohem častěji více zboží většímu množství zákazníků a utržit za to více peněz.“

Internetový marketing není jednoduchý, ale je to to nejlepší, co můžete pro svůj byznys udělat…

Pokud chcete prokazatelně zlepšit váš marketing, neměli byste do toho skákat po hlavě, ale vše pečlivě analyzovat, vše pečlivě připravit, jen tak jste schopni prokazatelně zlepšit výkon. Váš marketér by vás měl i nad rámec dohodnuté spolupráce upozornit na nejnovější trendy a doporučit to nejlepší pro váš prospěch. Marketing se totiž neustále mění

Když internetový marketing nefunguje, nejčastější chybou může být:

  • nedefinovali jste si přesně své cíle, případně jsou vaše cíle nereálné
  • nevhodně investované peníze (příklad z praxe, investice do ppc reklamy bez vhodných vstupních stránek jsou vyhozené peníze)
  • jednostranné zaměření, např. jen na PPC či jen na SEO (základem by totiž měl být rovnoměrně rozložený mix online marketingových aktivit)
  • podcenili jste znalost svých zákazníků
  • podcenili jste konkurenci

Zájem lidí o internet a o internetové nakupování stále roste. Velkou výhodou internetového marketingu je přesnější zacílení na konkrétního zákazníka a schopnost relativně přesného měření.

Zkusíte zviditelnit vaši firmu i vy!

 

 


Přidejte váš komentář: