Jak plánovat obsah pro firemní Instagram: 7 tipů pro příspěvky i příběhy!

Zajímá vás, jak naplánovat obsah pro Instagram předem, bez starostí a dohánění postů na poslední chvíli? Společnosti a značky jsou obvykle velmi zaneprázdněné než, aby jejich zaměstnanci trávili každý den hodiny na sociálních sítích a lámali si hlavu nad jejich obsahem. Zjistěte, jaké tipy vám ušetří čas i peníze a díky kterým bude plánování, příprava i tvorba obsahu pro Instagram příjemnou a nenáročnou činností!

Tip č. 1: Určete svoji vizuální identitu

Co že to vlastně znamená? Představte si kosmetickou značku, která vyrábí dekorativní produkty pro ženy a dívky. Všechny obaly těchto produktů mají podobný design a jsou sladěné do jedné barvy – růžové. Tato firma si tedy jako hlavní barvu pro instagramové příspěvky (fotky, videa, gify) zvolí růžovou a všechny její odstíny. Toto samo o sobě bude obsah spojovat a dávat mu onu žádanou vizuální identitu a odlišnost od konkurence. Barvou to ale samozřejmě nekončí. Zapojte také jednotnou grafiku, případné texty atd.

Rozhodněte se, co chcete na firemním Instagramu publikovat:

  • produktové fotografie a videa
  • záběry ze zákulisí značky/život ve firmě
  • fotky od fanoušků
  • informace o produktech
  • lifestylové fotografie
  • kombinace výše uvedeného

Až si budou vaši fanoušci prohlížet hlavní stránku Instagramu se spoustou jiných fotek, váš příspěvek poznají na první pohled, protože budou znát váš styl a půjdou se podívat na profil, případně e-shop a dál už to znáte.

Tip č. 2: Poznejte svoji komunitu

Pro plánování obsahu na Instagram je zásadní zjistit s kým mluvíte. Jedině tak můžete tvořit obsah, který bude fanoušky zajímat, na který budou netrpělivě čekat a který je nakonec přesvědčí k nákupu. Relevantní a zajímavý obsah budou sledující komentovat a sdílet dál. Váš příspěvek se pak snadno dostane k dalším lidem, aniž byste platili za reklamu. Lidé dělají lidi – platí to i na sociálních sítích.

Víte, kdo jsou vaši fanoušci? Poznejte je!

  • Jsou to převážně muži nebo ženy?
  • Jak jsou staří?
  • Kde bydlí?
  • Jaké mají zájmy?
  • Čím je zaujmete?
  • Jak je přesvědčíte k nákupu?

Říkáte si, jak tyto informace zjistíte, když nejste detektiv? Jedním z nejjednodušších způsobů je prohlížení jednotlivých profilů lidí, kteří sledují váš firemní profil. Sledujte informace o nich v tzv. „bio“, prohlížejte jejich Stories (příběhy) i fotky a jejich popisy. Nezapomeňte ani na komentáře – zjistěte, jakým způsobem komunikují s ostatními.

Firemní profily na Instagramu nabízejí „Statistiky“, které nabízí informace o bydlišti fanoušků, jejich pohlaví i věk.

Tip č. 3: Připravte obsah předem

Neexistuje žádné správné nebo nesprávné plánování příspěvků, ale pokud se nechcete zbytečně stresovat, naplánujte si konkrétní posty a jejich texty i hashtagy minimálně na 3 týdny dopředu. Využijte k tomu jednoduchou excelovskou tabulku nebo jeden z dostupných nástrojů (aplikací) k plánování postů.

Uvidíte vizuální styl vašich příspěvků a budete moci ohodnotit, jestli v nich není příliš mnoho produktových fotografií vedle sebe nebo zda dodržujete pravidla, která jste si pro obsah stanovili. V případě nenadálých událostí nebo dřívějšího naskladnění produktů můžete naplánované příspěvky jednoduše vyměnit či upravit. Po celou dobu plánování myslete na vaši vizuální identitu (viz Tip č. 1).

Tip č. 4: Vyšperkujte popis příspěvků

Vedle relevantních a kvalitních fotografií je stejně důležitý dokonalý popis postu před jeho publikováním. Lidé milují příběhy a i vy byste je měli prostřednictví vašeho profilu vyprávět. Pište zajímavé, na informace bohaté texty, které zaujmou fanoušky a přivedou nové sledující. Opravdu dobré popisky podpoří míru zapojení (tzv. engagement).

Věnujte čas psaní a úpravě vašich textů u příspěvků, doplňte je vhodnými emotikony a nezapomeňte ani na hashtagy.

Tip č. 5: Zvolte správný čas pro publikování

Pokud to s profesionálním plánováním na Instagramu myslíte vážně, věnujte pozornost i času, kdy příspěvek publikujete. Díky statistikám ve firemním profilu jistíte, kdy vaši fanoušci a cílové skupina tráví nejvíce času na Instagramu a právě v ten okamžik jim naservírujte váš nový příspěvek.

Tip č. 6: Sledujte trendy a kalendář

Svoji energii i čas byste měli také globálním, národním a mediálním událostem. Nenechte si ujít například Valentýn, první jarní den nebo Vánoce a první sněhové vločky. Podobných událostí je během roku velké množství a vyplatí se s nimi předem počítat a zapojit je do své strategie plánování obsahu.

Tip č. 7: Plánujte Stories

Příběhy na Instagramu slouží především pro zveřejňování dění ze zákulisí nebo z nejnovějšího focení kampaně. Po příběhů patří spíše „horší“ fotografie, které nejsou dostatečně kvalitní pro samostatný post na profilu. Doplnit je můžete hudbou, gify, emotikony nebo originální grafikou. Vyplatí se pořízení aplikace pro tvorbu Stories.

Příběhy na Instagramu umožňují podporu nově publikovaného příspěvku. Například pokud fotíte nový produkt, zveřejníte jeho fotografii a ten stejný den sdílíte Stories s videem z focení tohoto produktu, fotkou lokace, kde jste fotili a přidat můžete i fotku nebo „Boomerang“ z této akce nebo následné postprodukce. Nakonec přidáte výzvu k akci – aby se fanoušci šli podívat přímo na profil a napsali svůj názor na nový produkt. Komunikaci podpoříte již zmiňovaným relevantním a zajímavých popisem příspěvku.

Dobré plánování příspěvků pro Instagram ušetří spoustu starostí, můžete díky němu vidět vizuální styl vašeho profilu a případně posty doladit k dokonalosti před samotným publikováním. Fanoušci vás budou milovat, vracet se na váš profil a v neposlední řadě také nakupovat.

Jeden komentář

    Jane

    Díky za info https://www.care4web.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*
*