DÁ SE KVALITNĚ PROVEDENÁ OPTIMALIZACE POZNAT?

 

 

Pro laika je to těžké, ale je pár věcí, které vám hodně napoví.

Nejprve bychom si měli říci, co SEO vlastně je. Podle mého názoru je to především nalezení cílové skupiny (musíte mířit na ty správné zákazníky) a následné přesvědčení této skupiny, že právě vy jste tou správnou odpovědí na otázky, které pokládají. Musíte analyzovat, jak vás vaše cílová skupina bude hledat (analýza klíčových slov) a kde vás bude hledat (ve vyhledávačích, na sociálních sítích, ve fórech, na video portálech…). Je nezbytné mít také kvalitně postavený web, srozumitelný, použitelný, vedoucí klienty k požadovanému cíli. Možná by se dalo také říci, že SEO marketing je o přenosu signálů do vyhledávačů, které pak ví, kdy a jak mají váš obsah zobrazit těm správným lidem.

Takže jak poznáte kvalitní SEO?

Informace

Bez informací to nejde. SEO konzultant nebo agentura se o vás musí zajímat, v čem se odlišujete, v čem jste lepší než konkurence, kdo jsou vaši zákazníci, jak s vámi komunikují, na co se nejčastěji ptají? Často vám budou připadat otázky drzé až vyzývavé, určitě je důležité probrat i firemní strategii, cíle, očekávání.

Obsah

Řeší s vámi obsah? Důležitý symptom kvalitní optimalizace. Kvalitní obsah je alfou a omegou SEO.

A co vy?

Spousta klientů si myslí, že zadají zakázku a pak už jen sledují, jak to krásně funguje. Pokud jste nenarazili na SEO šmejda, pak vězte, že to bez vás nepůjde. Vy o své firmě, oboru a zákaznících víte nejvíce. Vaše informace jsou pro marketéra to nejdůležitější. Jeho práce je pak implementovat tyto informace do webu a marketingu.

Co dostanu?

Měli byste také dopředu vědět, co za své peníze dostanete. Vše by mělo být měřitelné.

Garance pozic?

Solidní agentura nebo konzultant vám nebude garantovat pozice. Proč? Pozice v přirozeném vyhledávání se nedají koupit, jsou ovlivněny mnoha faktory. Navíc pokud vám budou posílat seznam pozic třeba každý den, co z toho? Jak vám to pomůže? Není lepší si dopředu dohodnout cíle, třeba zvýšený počet objednávek? Navíc pozice není cíl, pozice je prostředek, jak cíle dosáhnout.

Odkazy

Poctivé SEO také neřeší počet zpětných odkazů, ale spíše se zaměřuje na jejich kvalitu, různorodost – hodnotí odkazy celkově. Slušná agentura vás určitě nebude registrovat do obskurních katalogů, pr webů, nebude řešit ranky.

Investice

Charakterní SEO konzultant nemá problém s výkonovou spoluprací, mluví o investici, platbu předem odmítá. Nemá problém s ověřením referencí a je schopen dokladovat, jak klientům pomohl. Slibuje jen to, co opravdu dokáže splnit.

HTML

Svědomitý SEO konzultant řeší i technickou stránku webu, která je důležitá, ale nehledá drobné chyby ve validitě kódu. Různé SEO maty jsou příznakem nepoctivé, neodborné optimalizace.

Metriky

Solidní agentura se nechlubí pozicemi na obskurní klíčová slova (jsme první na slovo seo brno), ale řeší SEO komplexně, deklarují úspěch webu na nějakých relevantních metrikách (návštěvnost, konverze…).

Komunikace

Musí s vámi komunikovat, nemachrovat, vše se snažit vysvětlit, i když tomu vůbec nerozumíte. Důležité je pochopení, že seo nejde jednoduše zapnout a vypnout (efekt ON | OFF), ale že je to neustálá práce, analýzy, vylepšování. Budou dělat maximum pro to, aby z vás byl spokojený zákazník, protože jen tak může být spolupráce prospěšná pro obě strany.

Přímo z praxe

Každý SEO konzultant, který to s vámi myslí vážně, by vám měl zajistit maximum možných cest, které povedou na váš web (PPC reklama, sociální sítě, zbožové vyhledávače, newsletter…) Návštěvnost z vyhledávačů by ale měla být vyšší, pokud vám tyhle návštěvy dělají jen např. 15% návštěv, je něco špatně. Je samozřejmě více symptomů špatně udělané optimalizace, např. dobré umístění na relevantní fráze, ale tyto fráze generují malou návštěvnost. Tohle vše se dá celkem jednoduše zjistit.

Google i Seznam mají nápovědy, které vám mohou pomoci se v této problematice orientovat. Proč se vám to vyplatí číst? Nenaletíte, budete aspoň trošku v obraze a dokážete rozlišit šmejdské seo od toho přínosného. Google třeba radí pokládat optimalizátorovi tyto otázky:

Můžete mi předvést příklady vaší dřívější práce a povědět mi o některých svých úspěších?

Řídíte se pokyny Google pro webmastery?

Nabízíte jako doplněk svých služeb pro základní vyhledávání také online marketingové služby nebo poradenství?

Jaké výsledky očekáváte a v jakém časovém rámci? Jak poměřujete svůj úspěch?

Jaké jsou vaše zkušenosti v mém odvětví?

Jaké jsou vaše zkušenosti v mé zemi/městě?

Jaké máte zkušenosti s vývojem mezinárodních stránek?

Jaké jsou vaše hlavní techniky SEO?

Jak dlouho se pohybujete v oboru?

Jak s vámi budu komunikovat? Povíte mi o všech změnách, které na mých stránkách provedete, a podrobně mě budete informovat o svých doporučeních a důvodech k jejich uskutečnění?

Více zde:

https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=cs

https://static.googleusercontent.com/media/www.google.cz/cs/cz/intl/cs/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-cs.pdf

https://napoveda.seznam.cz/cz/fulltext-hledani-v-internetu/nez-zacnete-tvorit-web/

Další odkazy:

 

 

 

Získejte hodinu konzultace zdarma

Možná získáte pár nových informací. Můžeme se sejít v kavárně, zavolat si, případně vše probrat přes e-mail.

OBJEDNAT

Přidejte váš komentář: