SEO čili optimalizace pro vyhledávače, či optimalizace nalezitelnosti na internetu, je to práce kontinuální, tedy nepřetržitá.
Neumím vám říct hned přesnou cenu a pokusím se vysvětlit proč.
Už dávno nejde o technické věci, součástí SEO je i psaní článků, vylepšování textů, tvoření tematických vstupních stránek. To souvisí s PPC reklamami, kde je relevantnost vstupní stránky velmi důležitá. Součástí SEO je i budování partnerství, snažím se např. oslovit majitele jiných zajímavých webů za cílem umístění zpětných odkazů. Nezbytností je analytika, sledování a optimalizace konverzí. SEO prostě zahrnuje spoustu rozmanitých činností. Na konečnou cenu má velký vliv váš obor, je značný rozdíl, jestli děláte SEO pro malou stolařskou firmu, nebo pro firmu provozující eshop o desetitisíci položkách.
Cenu ovlivňuje i kvalita současného webu, vaše cíle, rychlost, s jakou se chcete posunout.
Co mne zajímá před začátkem spolupráce?
- Co je vaším cílem
- Jaké výsledky očekáváte a v jaké časovém horizontu
- Cílová skupina, opravdu to nejsou všichni, vždy se najde určitý segment, který u vás nakupuje nejčastěji
- V čem jste lepší než konkurence, proč bych si měl váš produkt nebo službu koupit
- Naprostou nezbytností je pro mne analýza klíčových slov, ze začátku mne zajímá, která slova preferujete vy
- Musím vidět aspoň nějaká data, Analytics, Sklik, Adwords…