Merch jako marketingový nástroj

Merch jako marketingový nástroj

Běžný způsob propagace, který prošel refreshem 21. století. Už to nejsou klíčenky a propisky, které rozdáváme k Vánocům jako poděkování svým obchodním parterům nebo zasíláme při objednání většího množství zboží. Dnes jsou to cool mikiny, stylové kulichy, sexy letní cropy, zkrátka super kousek do šatníku, který fanoušci hrdě nosí.

Princip merchandisingu

Merch rozhodně není v marketingovém prostředí žádnou novinkou, avšak slovo jako takové se ve slovníku drtivé většiny populace začalo používat a rozšířilo teprve nedávno. Slovo “merch”, z doslovného anglického překladu, znamená zboží. Představujeme si pod tím jakýkoliv druh reklamního předmětu pro fanoušky daného brandu. Typická jsou trička s potiskem naší srdcové kapely či šály s oblíbeným fotbalovým klubem. Obdivovatelé si pak merch kupují a jeho používáním dávají najevo náklonnost k dané značce.

Koupí merche vám fanoušci tak dají najevo svoji náklonnost, samotné používání pak slouží jako skvělý marketingový nástroj. Zvyšujete si tím povědomí o značce a celkový dosah. Zároveň vám prodej merche slouží jako dobrý zdroj příjmů.

Vytvoř si vlastní

Potištěné logo na textilu rozhodně nebude to, co fanoušky vytrhne a neodolají si předmět koupit. Merch by měl být originální, nápaditý, vtipný. Něco, co dobrovolně zařadíte do svého šatníku, nikoliv jen na večerní cesty se smetím. Zkrátka kousek, který bude doplňovat váš každodenní outfit, ať už se chystáte vyrazit kamkoliv. Často to bývá hláška, motto, slogan, hashtag, který na první dobrou vystihuje daný brand.

Originalita, design, kvalita provedení, to vše je nezbytným předpokladem pro úspěšný merch. Nesnažit se na reklamních předmětech šetřit a dát svým fanouškům zaručenou kvalitu, to je to, co si vaši obdivovatelé zaslouží.

Dej o sobě vědět soutěží

Na zviditelnění merche, či zvýšení dosahu např. nové kolekce naprosto skvěle fungují soutěže na sociálních sítích. Lidi neskutečně rádi soutěží, nic je to nestojí, celé zapojení se do soutěže zabere pár vteřin, pak už jen čekat na vyhlášení a radost je jistá! Vhodná je i občasná obměna sortimentu, zavedení sezónních kousků, nových kolekcí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*
*