Internetový marketing pro fotografy

Pohybujeme se na planetě, která je plná marketingových akcí

Ty jsou prostě všude kolem nás, ať už se koukáme na televizi, čteme noviny nebo jen posloucháme rádio. Velká skupina fotografů si klade otázky, jak se v té záplavě fotografických profesionálů neztratit, jak o sobě dát vědět? Samozřejmě musíte umět dobře fotit, ale pak je zapotřebí udělat něco navíc. Rozdíl mezi úspěšným a neúspěšným fotografem není v kvalitě fotografií, ale v kvalitě marketingu. Upřímně, myslíte si, že obyčejný člověk dokáže poznat špičkové fotografie a rád si za ně připlatí? Většina lidí chce rozumnou cenu a uspokojí je rozumná kvalita.

Dříve bylo zcela normální, že si fotograf pronajal prostory s velkou výlohou uprostřed města

Ve výloze ukazoval dlouhodobě své nejlepší fotografie. Dnes je jiná doba. Vše směřuje do digitální dimenze. Příkladem může být digitální vitrína jménem Facebook.

Pokud nechcete zapadnout mezi hordy neúspěšných fotografů, měli byste se zajímat o současné trendy v marketingové komunikaci. Brand budujete i vy, není to jen otázka velkých firem. Měli byste mít strategii. Dobrou strategií určitě není nechat věcem volný průběh, spoléhat se jen na doporučení od svých spokojených klientů.

Jak ale většina fotografů (a nejen jich) řeší web?

První fáze, nebudu zbytečně platit, vytvořím si web sám

Spousta lidí nechápe, že vytvoření kvalitního webu (kvalitního myslím prodejního webu, tedy takového, který vám bude vydělávat) je náročné. Pokud o tvorbě webu, respektive internetovém marketingu nic nevíte, výsledek bude žalostný.

Ve druhé fázi začnete někoho hledat. Třeba řeknete sousedovi, jeho syn je pořád na počítači, jen aby to nebylo moc drahé

Web je na světě, ale zakázky nejsou…co naplat, přesuneme se do třetí fáze.

Třetí fáze, zkusím open source, stáhnu šablonu a je to

Do šablony nasázím svůj text, svoje portfolio. To bude stačit. Ale stále to není ono, lidi nechápou proč, mezitím uběhne třeba i několik let

Teprve nyní jsou ochotni investovat větší peníze

Nejde totiž jen o samotný web, grafika se řeší až později. Důležité jsou v tvorbě webu jiné věci a důraz se klade na podstatné jméno investice. Pokud web uděláte dobře, peníze do něj vložené se vám vrátí.

  1. Jaký bude mít váš web cíl?
  2. Kdo ho bude navštěvovat?
  3. Analýza klíčových slov
  4. Analýza konkurence
  5. Technické řešení webu
  6. Struktura webové prezentace
  7. Grafika stránek
  8. Obsah
  9. Vnitřní SEO
  10. Testování a následné spuštění prezentace
  11. Vnější SEO
  12. Analýzy úspěšnosti, případné změny

Samozřejmostí je e-mail na vlastní doméně (např. [email protected]), reference, respektive portfolio fotografií na webu, Instagramu, Facebooku, případně Pinterestu. Webová stránka je, dle mého názoru, tou nejlepší formou prezentace vaší tvorby, s maximální možností přizpůsobení prezentace vaší cílové skupině – připravit kvalitní web pro tu správnou cílovou skupinu se spoustou „cest“, po kterých se k vám jednoduše dostanou.

Správný fotograf by se měl specializovat na určité odvětví, ve kterém bude nejlepší. Na takovou cílovou skupinu, kde může prorazit. Důležitá je tedy nabídka, strategie, ale i mezilidská komunikace.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*
*