SEO nepotřebuji, udělejte mi jen stránky! Případně SEO již mám vyřešené, udělali mi ho při tvorbě webu. Tohle velmi často slýchám od některých svých klientů. Proč je to chyba?

Každý, kdo má web, by měl vědět, že SEO není jednorázové nastavení webu, a pak už vše bude skvěle fungovat.

Pokud vám někdo tvoří web a v ceně máte i nějaký povedený SEO balíček, pak je něco špatně. SEO je kontinuální a dlouhodobá práce, která zahrnuje relativně velmi široké množství práce, která pak zvýší návštěvnost z vyhledávačů (ale třeba také konverze na webu). V SEO musíte řešit především potřeby klienta (a potřeby má každý klient velmi různé), nesmíte zapomenout na link building, který je stále velmi důležitý pro celkový úspěch (že by na vás lidé najednou začali sami odkazovat je nereálné, věřte mi).

Jak se tedy SEO řeší v CARE4WEB?

Snažím se pochopit smysl webu a potřeby klienta. Naprostou nezbytností je komunikace, zjistit reálné finanční možnosti a stanovit cíle. Klient, který provozuje autopůjčovnu v Praze, bude mít jiné požadavky než klient, provozující autopůjčovnu třeba v Blansku. Asi jste pochopili, v čem je úskalí. Širší záběr, mnohem větší konkurence. Proto jsou naprosto nesmyslné tzv. SEO balíčky, které ještě pořád vidím u některých firem nabízející internetový marketing. SEO balíček vám funkční SEO nezaručí.

Pokud chcete SEO dělat kvalitně, musíte web neustále zlepšovat. Nejde jen o nové technologie, případně zmiňovaný link building, ale také o UX, tvoření obsahu atp. SEO nejsou jen klasické vyhledávače, můžete ovlivnit různé typy vyhledání, relevantní návštěvnost získáte i z obrázků, lokálního vyhledávání, z videí, speciálních oborových katalogů… SEO zkrátka není jednorázová záležitost a nedá se jednoduše nastavit, SEO je vždy práce kontinuální dle požadavků klienta a musí plnit cíle webu. A propos, nejde jen o lepší pozice ve vyhledávačích, respektive o zvýšení relevantní návštěvnosti. V rámci SEO řeším i jak se návštěvník na webu chová, jestli plní očekávání (cíle, chtěl bych zdůraznit reálné cíle) a web se pak následně patřičně upravuje.

SEO je zkratka Search Engine Optimization. Nejde tedy o SEO optimalizaci. Správně je buď jen SEO nebo optimalizace pro vyhledávače, pokud někdo neumí rozlišit tento termín, půjde o tzv. SEO optimalizátora, s kterým dosáhnete chabých výsledků.

Jak poznáte poctivého SEO konzultanta?

  1. Bude se hodně ptát, bude ho zajímat vaše firma, váš byznys, vaše cíle, rozpočet, možnosti (konkurenční výhody)
  2. Bude analyzovat, bez analýzy klíčových slov to opravdu nejde
  3. Bude řešit strategii, kterou musíte společně stanovit
  4. Bude web upravovat, přizpůsobovat názvosloví a pojmy tomu, co se skutečně hledá
  5. Bude používat slova, která hledá laická veřejnost, respektive vysvětlí vám, proč je to důležité
  6. Bude psát, konkrétně upravovat obsah webu, aby byl obsahově hodnotný (zajímavý)
  7. Bude vyhodnocovat a navrhovat úpravy, tak aby web co nejlépe plnil požadované cíle

SEO konzultant musí být odborník ve svém oboru, musí mít přehled a věřit sám sobě (mít sebevědomí). Pro mne je prioritní, aby se vám moje práce vyplácela. Pokud investujete 100 tisíc Kč a já vám vydělám 50 tisíc, už u mě nic neobjednáte. Snažím se tedy vždy zvolit takovou strategii, abych byl schopen vám vydělat peníze. Pokud budu mít pocit, že to nepůjde, zakázku odřeknu, a to je také jeden z důvodů, proč vás na začátku budu otravovat svými dotěrnými dotazy. Obrňte se trpělivostí, vyplatí se to.

Jak poznáte, že je SEO udělané dobře?

Každý SEO konzultant, který to s vámi myslí vážně, by vám měl zajistit maximum možných cest, které povedou na váš web (PPC reklama, sociální sítě, zbožové vyhledávače, newsletter…) Návštěvnost z vyhledávačů by ale měla být vyšší, pokud vám tyhle návštěvy dělají jen např. 15 % návštěv, je něco špatně. Záleží samozřejmě na tom, kterém webu, zvolené strategii atd. Je dozajista více symptomů špatně udělané optimalizace, např. dobré umístění na relevantní fráze, ale tyto fráze generují malou návštěvnost. Tohle vše se dá celkem jednoduše zjistit.