Spolehlivý SEO konzultant s praxí 10 let

Nevydělává váš web, či vydělává málo? Pojďme to změnit!

 

  1. Váš web bude skutečně vidět tam kam chodí vaši zákazníci
  2. Udělám maximum pro to, aby vaše platba byla výhodnou investicí
  3. Garantuji zvýšení relevantní návštěvnosti
  4. Spolupracuji s klienty dlouhodobě, staráme se o web komplexně, včetně např. bezpečnosti
  5. Snažím se o vzájemně výhodný obchodní vztah
  6. Nabízím první SEO konzultaci zdarma, pro klienty se snažím být spolehlivým partnerem

Pracuji jako SEO konzultant od roku 2007

Na střední škole jsem se učil programovat NC a CNC stroje, přes kamaráda jsem se dostal k programování webů a odtud k SEO. Vyhledávání a třídění informací mne fascinovalo a stále fascinuje. Lidé často nevědí, co si pod pojmem SEO představit, často myslí jen na pozice ve vyhledávačích, ale SEO není jen o pozicích. SEO je optimalizace nalezitelnosti na internetu, nicméně tento termín vám sám o sobě nic moc neřekne. SEO je vše, co pomůže zlepšit nalezitelnost. Ani tohle asi není moc poučné. Tady definice, která se mi líbí: „SEO je především nalezení cílové skupiny (musíte mířit na ty správné zákazníky) a následné přesvědčení této skupiny, že právě vy jste tou správnou odpovědí na otázky, které pokládají. Musíte analyzovat, jak vás vaše cílová skupina bude hledat (analýza klíčových slov) a kde vás bude hledat (ve vyhledávačích, na sociálních sítích, na video portálech, jinde…). Je nezbytné mít také kvalitně postavený web, srozumitelný, použitelný, vedoucí klienty k požadovanému cíli. Možná by se dalo také říci, že SEO marketing je o přenosu signálů do vyhledávačů, které pak ví, kdy a jak mají váš obsah zobrazit těm správným lidem.“

Jak vypadá pracovní den SEO konzultanta? Ve zkratce

Základem práce SEO konzultanta je neustálé vzdělávání. Samotná práce je hodně analýz, úprav, snažím se poznat, co vaše potenciální zákazníky zajímá, to jim pak nabídnout, a to je recept na úspěchOptimalizace je vlastně vylepšení webu tak, aby odpověděl na co nejvíce uživatelských dotazů, tím přivedeme na cílové stránky webu spokojené relevantní návštěvníky, protože najdou to, co hledali. Zjednodušeně se dá říci, že pomáhám klientům vydělávat peníze. Je to fráze, za kterou se ale skrývá celkem dost práce. SEO má totiž velký přesah, proto klientům radím i s UxD, personami, konkurenčními výhodami, s cíli, informační architekturou, marketingovými kanály, kterými budeme na web přivádět zákazníky, analytikou, ale také např. prozákaznickým přístupem, atp.

Jak tedy zhruba vypadá pracovní den SEO konzultanta a co vlastně dělá? Nepůjde ani tak o pracovní den, jako spíše o pracovní náplň. Pracovními prostředky jsou aspoň trošku výkonný notebook, specializované nástroje a fištrón.

To, co zde v jednoduchosti popíši, je práce pro klienta, kterého už znám, znám také jeho zákazníky a máme stanovenu strategii a cíle. Jak probíhá postup práce SEO konzultanta s novým klientem popsal trefně můj kolega Martin Kolčaba.

Takže můj pracovní den začíná cca v 7 hodin, vždy startuji silnou kávou. Pouštím se do vyřizování e-mailů a většinou mám napsánu práci dle důležitosti z předešlého pracovního dne. Započnu prioritními úkoly až se postupně dostávám k těm méně důležitým. Zároveň si do diáře zaznamenávám práci na další dny (znáte to, něco děláte, a přitom vás napadá spousta dalších věcí, které by se daly vylepšit, ale pokud bych si je nenapsal…). Často pro klienty dělám i úpravy na webu dle jejich požadavků, může to být změna v kódu, úpravy textu, přidání fotografií atp. Hodně času věnuji analýzám, především analýze klíčových slov, odkazového profilu, špehování konkurence, používám na to specializované nástroje (Collabim, Marketing Miner, Majestic SEO…).

Součástí práce je i struktura kódu, vyplňování (úprava) meta tagů. Samozřejmě sleduji i pozice, které jsou důležitým prostředkem, jak se dostat k cíli. Práce s Google Analytics a Google Search Console, kde analyzuji návštěvnost, interní vyhledávání, míru prokliku na klíčová slova a snažím se následně o jejich optimalizaci. S optimalizací webu mi hodně pomáhají i videa, která se snažím využívat https://www.smartlook.com/ –  jednoduchý nástroj, který nahraje obrazovky reálných uživatelů na webu, můžete tak vidět, kam návštěvníci kliknuli myší, co vyplnili do formulářů, kde tráví většinu času a kde mají zásadní problém s použitelností. Vytvářím SEO strategii (témata pro obsah, zvýšení konverzního poměru…tuhle práci často deleguji), případně tvořím nový obsah já sám. Součástí práce je i optimalizace PPC reklam. S většinou klientů řeším marketing komplexně, tedy včetně PPC reklamy, linkbuildingu (i když já tomu tak neříkám, spíše mluvím o získávání partnerů pro spolupráci), reklamy na sociálních sítích.

Pravidelně, většinou jednou měsíčně, kontroluji web z pohledu bezpečnosti, v případě Presty či WordPressu se starám o aktualizace, kontroluji technikálie webu, např. rychlost webu.

Součástí práce je samozřejmě komunikace s klientem, vše se snažím posuzovat z jeho pohledu, většinou s klientem komunikuji přes e-mail.

Cca jeden den v týdnu (není to pravidlem, záleží na pracovní vytíženosti) věnuji sledování blogů, čtu uložené a vytisknuté články z internetu, dívám se na videa na Youtube, čtu knihy o SEO, navrhování webů,  analyticeprogramování, marketingu všeobecně. Občas si zaplatím zajímavé školení (byl jsem např. na školení u Pavla Ungra) celkově se snažím vzdělávat, sledovat novinky (a že jich je), protože jen tak můžete nabídnout kvalitní služby.

No a asi bych neměl zapomenout, že dělám i chyby. Tahle práce mne moc baví a víte, čím se nejlépe učí…Chybami se člověk učí…We learn by mistakes.


 


Autopůjčovna OneTwoGo
Související odkazy:

Jaká je práce SEO specialisty, jak funguje SEO? Možná vám mnohem lépe odpoví video od Pavla Ungra či Honzy Tichého.


Přidejte váš komentář: