Jak ve zkratce postupuji při návrhu firemní prezentace? O co v mé práci jde především?
Vytvořit web, který bude fungovat. Co to znamená? Že bude plnit cíle, vyřeší váš problém, vydělá vám peníze. Tohle je zásadní metrika.
Jak toho dosáhnu? Abych mohl vytvořit, změnit, upravit… web, potřebuji pochopit vaše podnikání – čím klientovi pomáháte? Jak řešíte jeho problém? Jaký je váš zákazník? Co je pro něj důležité a co nikoliv? V jaké je situaci? Co mu musíme říci, ukázat, aby se rozhodl právě pro vás? Jaký je váš jedinečný prodejní argument? Jak web zapadá do marketingové strategie firmy?
Jen tak jste pak schopni postavit web, který bude konverzní, tedy bude plnit požadované cíle.
Jak lidé budou hledat obsah vašeho webu? Klasifikační analýza klíčových slov je základ, který vám na tuto otázku odpoví.
Co dál? Musíte pochopit, že každý projekt je jiný, originální a tomu se musí přizpůsobit i strategie. Co z toho všeho vyplývá? Že se zaměřuji na návratnost investice. To je pro mne prioritní metrika.
Často se ptám na tyto věci:
- Nic moc o vás nevím, takže co přesně děláte?
- Jak váš produkt nebo služba řeší problém vašich zákazníků?
- Kdo je váš zákazník? Komu své zboží (služby) prodáváte?
- Jak se k vám zákazníci nejčastěji dostávají?
- V čem jste jiní než vaše konkurence? V čem jste lepší? Co přesně vás odlišuje?
- Jaké vám vaši klienti kladou nejčastěji dotazy?
- Co od webu očekáváte? Jaké máte cíle? Co budete považovat za úspěch?